![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjiG3VUjz0lnL8BQSOPA1LL9ovaWx61NL3pkcLYIHiQYG6mrsgFp0DYgzDbo3byfQy8E_vy-dmD2IxRTmSA8brg_k4h3dWgmY4JfohiThyAo_TniN-2_7fWAVT4VoXjIwJzXOaQHRFBNkze/s320/475px-AppleNike_sportskit.jpg)
Dat Nike en Ipod een samenwerking aanzijngegaan is alweer een tijdje geleden gebeurt.Dit is natuurlijk maar een voorbeeld uit de nieuwe trend, dat bedrijven steeds meer met elkaar samengaan werken om zo toch íets nieuws op de markt ze brengen zonder iets helemaal nieuws te ontwikkelen omdat, ze als iets bestaands hebben dat hun product promoot.
Het is nu ook heel gewoon om als bekend persoon je naam te geven aan een lijn. Zoals Wendy by V&D en Dianne Beekman for V&D. Deze samenwerkingen zie je steeds vaker en worden dus nu eigenlijk gewoon een trend om als bekend persoon je naam aan een bedrijf te koppelen.
Het grote verschil in dit soort samenwerkingen, en dus ook een product op de markt bregen, is dat het zichzelf al promoot. De een koopt het omdat het gewoon het allernieuwste is, en de ander omdat het toch ook van het andere merk is. Deze samenwerkingen komen daarom dus ook voort uit soms twee merken die eigenlijk niks met elkaar te maken hebben en ook een heel andere doelgroep hebben. Dit is ook wel het succes van deze trick, het zijn twee bedrijven die niet met elkaar hebben en dan ineens een nieuwe innovatie op de markt brengen en dan zo een groot succes hebben dat het een voorbeeld is voor veel andere bedrijven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten