woensdag 24 september 2008

Reclame op voertuigen

Je hebt veel reclame op een tram. Reclame op een tram word door veel mensen gezien. Een tram rijd door heel de stad en iedereen die gebruikt maakt van de tram krijgt dat te zien. Ook de mensen waar de tram langs rijd krijgen de reclames te zien. Mensen in de auto’s die langsrijden of voor de stoplicht staan te wachten kijken ook naar de reclames terwijl ze aan het wachten zijn.
Dit zouden we uit kunnen breiden door datzelfde product of dienst ook in de tram te zetten. Dan kun je denken aan folders of dingen om uit te delen zoals eten. Er zou ook een plasmascherm opgehangen kunnen worden in de tram met veel reclames. (Narrow casting) Want alle mensen in de tram wachten toch tot ze bij hun halte zijn. En in de tussentijd is de kans groot dat ze ernaar zullen kijken, deels uit verveling.


Je hebt ook veel reclames op auto’s. Een voorbeeld hiervan is de Red Bull auto. Het is een heel opvallende auto. Als die langs jou rijden dan valt dat meteen op. Iedereen zou die auto ook wel nakijken. En het is overduidelijk dat de product Red Bull is!


Naast de Red Bull auto zijn er ook genoeg bedrijfsauto’ s met reclame op de auto. Een voorbeeld hiervan is de bedrijfsauto van de Erasmus Universiteit van rotterdam. Het heeft een dubbele functie. De auto’s worden gebruikt voor werkzaamheden en voor reclame. Het reclame maken zouden we uit kunnen breiden door folders in de auto’s te zetten en die af en toe onderweg uit te delen. Of er zou een kleine flat screen tv op de auto gehangen kunnen worden die aan staat tijdens het rijden. En daarop komt dan reclame en tussendoor zouden er videoclips op kunnen komen om de kijkers te houden. En dan zou het weer naar binnen kunnen als de auto geparkeerd is. Tegen diefstal.

Geen opmerkingen: